2 geweldige weken! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marloes Dijk - WaarBenJij.nu 2 geweldige weken! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marloes Dijk - WaarBenJij.nu

2 geweldige weken!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Mei 2009 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo mensen,

Zo dat is weer even geleden! Maar dat is in dit geval niet vreemd, ik heb namelijk 2 geweldige weken gehad met papa en Marvin! En dan heb je natuurlijk geen tijd om je blog te typen. Ik zal het proberen goed te maken door een beschrijving te geven van deze geweldige tijd.

Op 24 april was het dan zover! Na een vertraging van bijna 1,5 uur kwam ik om 23.00 uur met het vliegtuig aan in Johannesburg. Papa en Marvin waren daar een uur eerder al aangekomen. De vlucht is goed gegaan, alleen de spanning steeg met de minuut! Wat keek ik erna uit om ze te zien! Bij aankomst snel mijn koffer gepakt en richting de uitgang gegaan. Na een paar seconden zag ik daar Marvin aan komen lopen/ rennen;)! Het was echt super om ze na 11 weken weer te zien! Het gevoel was niet te beschrijven!

De eerste nacht hebben we in een hotel in de buurt van het vliegveld geslapen. De volgende morgen kregen we uitleg over de reis. Ik zal jullie proberen kort te vertellen wat we allemaal gedaan hebben, omdat ik bang ben dat het anders een erg lang verhaal wordt..haha!

Het eerste deel van de reis vond plaats in Mpumalanga, de provincie waar ook het Krugerpark in ligt. De eerste dag zijn we naar Dullstroom gereden, waar we overnacht hebben om vervolgens onze reis door te zetten richting het Timbavati Game Reserve (deel van Krugerpark). Op zondag kwamen we aan in het Umlani Bush Camp, midden in de ‘bush bush’! Het kamp had geen elektriciteit, wat dus zorgde voor een primitieve, maar super gezellige sfeer. Bij aankomst konden we meteen mee met de avondsafari. We hebben die avond verschillende dieren gezien, zoals leeuwen, olifanten en impala’s. Bij terugkomst heerlijk gegeten in het kamp. De sfeer was erg gezellig! Wat ook geweldig was, was het douchen in de openlucht! Heerlijk onder de sterrenhemel! Het echte afrika-gevoel, wat ik weleens mis in Stellenbosch, was hier we l degelijk aanwezig! De volgende dag hebben we weer 2 game drives gehad. Dat betekende vroeg opstaan (6.00 vertrek), voor de eerste safari. Om 16.00 kregen we de tweede. We hebben veel gezien! Verder hebben Marvin en ik nog zelfs gezwommen in het zwembad van het kamp. Heerlijk, maar het water was kouuudddd…..brrr..! Ja, het Timbavti Bush Camp was een geweldige ervaring. Dinsdagmorgen nog een laatste ochtendsafari gehad. Daarna zijn we door het Krugerpark gereden richting Hazyview. Het was apart om met eigen auto midden tussen het wild te rijden. We hebben veel gezien onderweg. Het hoogtepunt vond ik toch wel de tientallen apen die midden op de weg zaten. ’S Avonds hebben we in Hazyview overnacht. Woensdag zijn we de hele dag onderweg geweest richting Johannesburg, om ’s avonds het vliegtuig te nemen naar Kaapstad. De vlucht in goed gegaan. In Kaapstad de huurauto opgehaald en naar Stellenbosch gereden. Eindelijk kon ik ze een stukje van mijn wereld hier laten zien! Heel vreemd om met hen hier te zijn! We hebben ontzettende veel gezien en gedaan. Zo hebben we nog voor Marvin’s verjaardag een helicoptervlucht gemaakt boven Kaapstad. Dit was echt geweldig! Een van de hoogtepunten van deze reis! Zaterdag zijn we naar Kayamandi geweest, het township hier in Stellenbosch. Het blijft toch een hele ervaring daar rond te mogen lopen. Op deze momenten besef ik me weer hoe goed de mensen het in Nederland hebben. ’S Middags zijn we naar Kirstenbosch, een botanische tuin, geweest. We hadden ideaal weer, dus dat was mooi. Zondag was het prachtig weer, dus zijn we naar De Tafelberg geweest. Maandag zijn papa en Marvin op De Dorotheaschool komen kijken. Dit was voor mij een aparte, maar hele leuke ervaring! En ook voor hun was het geweldig om een kijkje te mogen nemen op mijn school. Ze hebben de weekopening bijgewoond en ik heb ze een rondleiding gegeven door de klassen. Marvin voelde zich al meteen thuis tussen de kindjes. Geweldig om te zien! Verder die week zijn papa en Marvin nog naar Kaap de Goede Hoop geweest. Ook zijn we naar Robben Island geweest. Een ander hoogtepunt was de wedstrijd van Ajax Cape Town in het Newlands Stadium in Kaapstad. De mannen hebben hier echt van genoten, en daar heb ik dan weer van genoten;)!

En toen was het ineens 7 mei, de dag dat ze naar huis zouden gaan. We zijn die dag nog naar Hout Bay geweest. ’S Avonds nog lekker gegeten bij Cubana en daarna was het echt zover. Het afscheid viel me zwaar. Ik durf best te zeggen dat dat moment het rotste was in 13 weken tijd! Het is nu een dag later, maar ik mis ze echt enorm! Het waren twee geweldige weken! Ik heb echt genoten van iedere seconde. En ja, de tijd gaat snel als het gezellig is;)! Het was zeker een meerwaarde om hen een stukje van mijn leven hier te laten zien! Ik vond het geweldig en zij ook! Zij zijn ook weer een hele ervaring rijker, en ik kan er weer even tegenaan! Ik ga de komende 4 weken nog lekker knallen en genieten van dit geweldige land!

Voor de foto’s (het is een selectie geworden, 1000 foto’s is toch teveel van het goeie;))!:http://www.mijnalbum.nl/Album=LGEZ4K6M

Spreek jullie!

Kus Marloes


  • 09 Mei 2009 - 11:58

    Marvin:

    Hey vriendinnetje!

    Het was echt een fantastische reis, met werkelijk alleen maar hoogtepunten, in veel te snel tempo op elkaar gevolgd! Knap hoe je zo'n reis toch nog redelijk kort kunt beschrijven!

    De komende weken veel nagenieten, maar voor jou ook nog genieten van je stage en de dingen die je nog gaat zien en beleven in het, zoals je terecht zegt, prachtige land!

    Je bent een geweldig vriendinnetje!

    Dikke kus,

    Marvin

  • 09 Mei 2009 - 17:22

    Bonita En Lotte:

    hallo hoe is het met jou met ons gaat het goed en we hebben nog wat foto´s voor jou die sturen die sturen we naar marloesvandijk@msn.com

  • 10 Mei 2009 - 19:27

    De Frankensteintjes:

    Hoi Marloes,
    wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt.
    Dit geeft wel een idee hoe mooi deze twee weken zijn geweest.
    Wat een geluk om dit allemaal mee te mogen maken.

    Hier is net moederdag achter de rug met prachtig weer.Morgen moeten Kim en Stef weer naar school,waar ze weer wel zin in hebben.

    Jij ook weer naar je stage,waar je deze vier weken alweer dingen af kan gaan ronden.Succes ermee en geniet er nog even van want je gaat dit allemaal enorm missen!

    groetjes Kim,Stef,tante Petra en oom Jos.

  • 11 Mei 2009 - 18:50

    Linda:

    heey Marloes,

    Leuk om te leze dat je twee geweldige weken achter de rug hebt. Ik had eigenlijk niet begrepen dat je ook nog naar een andere streek ging met jullie pa en marvin. Echt leuk dat jullie dat wel gedaan hebben, want dan heb je denk ik echt een vakantie gevoel. Martine en ik hebben hier ook al super veel gezien en gedaan en er staat gelukkig ook nog heel veel op de planning. Afgelopen weekend zijn we naar NYC geweest, met een hotelovernachting heel dicht bij times square! Wij waren er al een keer eerder geweest met een collega, maar toen hebben we bij haar geslapen in New Jersey. Ons pa, ma en bram zijn ook nog ff lang geweest. Ik vond het ook raar om ze hier te ontvangen, maar was wel heel gezellig. we zijn samen naar de Niagara falls geweest. was opzich wel leuk, maar ik vind het dat ze het in de loop van de jaren te veel hebben opgeblazen. is opzich wel indrukwekkend om te zien hoeveel water er naar beneden komt zetten, maar had er meer van verwacht, omdat het gewoon zo bekend is. Gelukkig maar NYC alles goed, time square in de avond is echt waanzinnig druk ;) en de skyline is prachtig. Na het weekend ben ik ook altijd wel weer erg blij om terug te zijn in ons gehuchtje Bovina ;) Volgende week gaan we trouwens verhuizen naar Oneonta een wat grotere plaats, omdat er nu een Masser bij is Edwin. en we moeten samen de auto delen. In oneonta kunnen we dan gebruik maken van het openbaar vervoer en in Bovina is er dat niet. Dus ik ben erg benieuwd waar we nu terecht komen.
    Op het werk gaat het ook allemaal erg snel. Ik zit inmiddels al weer in de 7de week. over twee weken gaan we een lang weekend naar Boston en de week daarna hebben we een week vakantie genomen (martine en ik) en dan gaan we naar Cape Cod (net onder Boston) daar hebben ze blijkbaar witte stranden en vissersplaatsje waar je heerlijk kan eten vis vooral. en aangezien wij dat beide super lekker vinden en hier alles heel snel veel en vet is kijken wij daar enorm naar uit. in die week willen we lanzaam via de kust omhoog rijden. mochten we nog iets in Boston willen zien kunnen we er altijd nog ff snel naat toe. verder staat er nog een weekend NYC op de planning en Washington. ooow ik zie dat ik nu weer echt ff aan het werk moet ;)
    veel succes nog met je stage en je tijd in Zuid-Afrika maar zo te lezen komt dat allemaal wel goed.

    nog ff een vraagje, heb je me kaart gehad? ik wil er anders nog wel een sturen, maar ik weet dus niet of ie aan komt en anders kan ik hem misschien beter naar Rucphen sturen.
    Spreek je snel weer groetjes vanuit The Big Apple!! xx

  • 13 Mei 2009 - 22:21

    Mama:

    Hej meis,

    Eindelijk hebben we weer internet, dus nog even reageren op je verhaal op dit late uur ( 't is alweer 12 uur ).
    Zo te horen en te lezen zijn die 2 weken geweldig geweest voor jullie alle drie. Je verhaal komt me nu bekend voor door de verhalen van papa en Marvin.
    Ook weer iets om nooit te vergeten.
    De foto's zijn ook heel leuk (véééél) en de film zullen ook nog wel een keer zien.
    Nu de laatste etappe hèhè ( voor mij dan ).
    Voor ons was het natuurlijk ook wel raar dat papa nu niet thuis was maar bij jou en dat Marvin niet kwam om frietjes of chinees te eten. Bij ons is er dan wel 't een en ander gebeurd met Max, maar dat gaat gelukkig wel weer beter, Lotte heeft toch ook wel een leuke vakantie gehad en Tim heeft zich ook wel vermaakt. Geniet nu nog maar van die laatste weken daar in dat mooie land ( volgens de mannen) en op stage van die kindjes.
    Tot horens xxx mama

  • 25 Mei 2009 - 19:01

    Wilma:

    Hoi Marloes.
    Eindelijk weer eens berichtje van ons uit Roosendaal!!Onze computer was stuk, ja en dan ben je echt onthand in deze tijd, waarin alles om de computer draait!!
    We hebben van Toon gehoord dat het geweldig was, en jij bent nu aan het aftellen lijkt me??
    Nog maar een aantal dagen/nog geen twee weken en dan ben je al weer terug, maar wel met een leuke ervaring en ik denk dat je er ook veel van geleerd hebt!
    We zijn erg nieuwsgierig naar je foto's met je directe verhalen waarin ook jou belevingen in meegenomen worden.
    Je verhaaltjes op je site zijn erg leuk, maar als je terug bent en je enthousiastme naast de verhalen lijkt me helemaal top, daarmee leeft het meer denk ik??
    Lonneke is nu met haar voorbereiding bezig en ziet het ook weer helemaal zitten, nu wij nog, alhoewel het is ons niet onbekend, maar toch!!
    Marloes geniet nog met volle teugen de laatste dagen. Je vriendje zit met smart te wachten
    (denk ik??), maar je moeder ook hoor!! En natuurlijk Toon en Tim en Lotte ook!!
    Alvast een goede reis terug!
    Groetjes van de Rentropjes!!

  • 04 Juni 2009 - 08:05

    DE FRANKENSTEINTJES:

    Hoi Marloes,

    bedankt voor je kaart.
    Nog even en dan ben je weer in levende lijve te zien.Het afscheid daar zal wel niet meevallen,maar het vooruitzicht om weer terug thuis te zijn zal alles weer goed maken.
    Ook opa en oma kijken er erg naar uit!
    Gelukkig gaat alles met opa weer goed.
    Een goede reis naar huis en tot volgende week!

    groetjes oom Jos,tante Petra,Kim en Stef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Marloes

Actief sinds 07 Nov. 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 9945

Voorgaande reizen:

08 Februari 2009 - 09 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: